At last we're there!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van AnnegenMar - WaarBenJij.nu At last we're there!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van AnnegenMar - WaarBenJij.nu

At last we're there!!!

Door: Marianne & Annegina

Blijf op de hoogte en volg

31 Januari 2011 | Australië, Sydney

Heey allemaal!

eindelijk ons eerste reisverslagje. Omdat jullie natuurlijk staan te springen om iets van ons te horen :) Het moet echter snel want het kost ons bergen geld in het internet cafe. waar we nu slapen, bij een nicht van Annug, is geen internet.

goed: onze reis is goed verlopen, al duurde het wel eeeeeeeerg lang.We weten nu dat Hongkong echt stinkt naar Chinezen. Niet dat ze stinken, ze ruiken gewoon typisch. We hebben een paar dagen zitten nixen, naar het strand geweest, vreselijk verbrand(je kunt precies zien waar we ons waren vergeten in te smeren)dus, kortom, gevlekt en al gaan we nu door het leven.
Het strand was heel mooi, alleen er waren heel veel kleine bluebottles. dat zijn kleine blauwe kwalletjes, als je erop staat ga je DOOD. (grapje) De golven waren heel hoog, dus we konden eigenlijk niet zwemmen. Het strand was echt 2 uur rijden, aan de kustlijn boven sydney. We konden nieuw-zeeland bijna zien :)
Alles hier is anders. HEt is een modern land, maar je kunt goed het verschil met nederland echt zien. Dat is veel meer afgewerkt. Hier is alles wel een beetje viezig (volgens Annegina) but we will survive!!!
We weten nog niet wat we allemaal gaan doen, dat zien we nog wel. We gaan wel naar de Blue Mountains, als het weer wat koeler is. Het is hier nu 42 graden (boven 0 dan he ) en dus gewoon te warm om ook maar iets te ondernemen. We hebben gister voor het eerst gewoon kost gegeten omdat de nicht waar we logeren het te warm vind om te koken. In de keuken van haar is het 38 graden. ***** hot!
Gister zijn we naar een kerkje hier geweest. Na 5 minuten wachten kwamen eindelijk de ouderlingen. Allemaal in short en shirt met zonnebril op, en sandalen aan, nou ja, drekstampers. Maar de preek was heel mooi en daar waren we net aan toe.
We denken veel aan jullie en hopen dat dat over 3 weken wat minder is, zodat we echt kunnen genieten van alles wat we zien. Het weer moet gewoon eerst wat koeler worden.
Onze tere huidjes kunnen dit niet aan!!!
In de nacht kan je meer sterren zien dan in Holland, omdat het hier veel helderder is. De maan houdt zich nog steeds schuil...

We hopen dat jullie heeeeeel veel reacties plaatsen, we proberen iedere week een internetcafe op te zoeken.
We hebben een leuke buurman en we gaan vragen of zij ons internet kunnen maken.

@ Formido: Vandaag was een zeeeeeeer emotioneel moment voor Annegina. We zijn namelijk naar een soort Formido geweest, alleen 5 x groter. J-J nog gezien, en Marijke stond zelfs achter de kassa. Ik stuur jullie wel ff n foto!

@ Cor: ahum, waar blijven de reacties? :)



  • 31 Januari 2011 - 06:55

    Tiemen Roos:

    Dag meiden,

    even in haast, want ik ga naar school ...
    Leuk om eindelijk een bericht te zien. Wie gaat er nou met zijn winterhuidje in één keer bij 40 graden naar het strand, terwijl je weet dat daar ook nog een gat in de ozonlaag zit? HEEL GEVAARLIJK! En doe voorzichtig aan met die golven, als je in zee gesleept wordt ben je voor de haaien ...
    Fijn dat jullie een kerk hebben gevonden.
    Geniet van alle goede dingen en blijf vooral goed oppassen.
    Graag adresgegevens van jullie volgende stop, als jullie vertrekken.

    God beware jullie!

    Vader Roos

  • 31 Januari 2011 - 10:42

    Tiny:

    Wauw, Marianne.. en Annegina uiteraard! Wat leuk om jullie avonturen via deze weg te volgen.
    't Leest leuk, komisch zelfs! Haha! Well, enyoy! Bye!
    XTiny

  • 31 Januari 2011 - 10:43

    Tiny:

    Wauw, Marianne.. en Annegina uiteraard! Wat leuk om jullie avonturen via deze weg te volgen.
    't Leest leuk, komisch zelfs! Haha! Well, enyoy! Bye!
    XTiny

  • 31 Januari 2011 - 11:24

    Jacoba:

    Hi there!!

    Nice to hear something from you... Tjah.. jullie zullen nog wel eens een traan laten vanwege de emotionele momenten:P
    Maar niet vergeten: this is your dream!! :D

    Enjoy the trip!

    Lieve groetjes Jacoba

  • 31 Januari 2011 - 12:07

    Máry-louise:

    Heey,
    Wat leuk om jullie hier te volgen:P
    super leuk!!
    ik hoop dat jullie het gezellig hebben! zall wel! haha
    Nou pas goed op jullie zelf en heel veel succes
    liefs Máry-louise

  • 31 Januari 2011 - 12:36

    Ab Anneke En De Kids:

    hoi annug en mar.
    wij zijn blij dat jullie heel aangekomen zijn.
    en hopen dat jullie het naar jullie zin hebben.
    geniet er van en Gods zegen boven alles.

    groetjes Jacobien en Anneke.

  • 31 Januari 2011 - 13:28

    Albertine En Angela:

    He meisjes,
    Leuk om iets van jullie te horen, blij dat de reis goed is verlopen en dat jullie goed zijn aangekomen. Alleen wel jammer voor jullie dat het zo warm is, dan onderneem je ook minder. Nou ja geniet ervan en we houden jullie in de gaten.
    Liefs van Angela en Albertine

  • 31 Januari 2011 - 17:04

    Wils:

    Ha Meiden!
    Wat super om iets van jullie te horen!!! En zo te horen hebben jullie het geweldig! Gewoon Urkers, met strand, zee en Formido...:) :)
    Lieverds, geniet van alles en ik mail je nog wel Annug!!! Daar kan meer in!:)

    Ik denk aan jullie!!!!!

    Liefs Wils

  • 31 Januari 2011 - 18:05

    Tiemen Kappen:

    nou k vindt de fotos wel heel leuk
    annug ik mis je heel erg , en ik zie dat je daar leuk hebt met mar
    hier gaat alles goed
    en ook met jou (aan de fotos te zien)
    en je reis is goed verlopen
    tot schrijfs maar weer

    gr je lekkere Tiemen

  • 31 Januari 2011 - 18:10

    Jeroen:

    Hey jullie twee!

    Gaaf man zo aan het begin! Had vorige week op de kotter al even van je vader vernomen dat het een flink afmattende reis is geweest! Nu hebben jullie lekker even andere dingen aan het hoofd gelukkig!
    Nou, we wachten weer geduldig af tot jullie volgende verslag komt! Enne, vooral veel foto's plaatsen indien mogelijk ;)..

    Groeten Jeroen

  • 31 Januari 2011 - 19:09

    Angela:

    Heej Annegina,

    Als ik die foto's kijk denk ik gelijk aan jou en dat ik je een HALF JAAR niet zie.
    Eruuuuuuug.
    Maar ik hou wel nog steeds van je:) haha.
    En Ik wens jullie een GOEDE reis.
    En ehh. Lekker van de mooie omgeving genieten he.
    Love jullie.
    Doeeeeeeeeeg.
    En Annug niet huilen he van dit berichtje.:).
    Doeeeeeeeeeg.

    Angela

  • 31 Januari 2011 - 19:11

    Angela:

    PS: kwas wat vergeten.
    Maar in dat hele grote land van jullie komt een........ eeeeeeeeen.............ORKAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN. Maar het is waar die overstromingen zijn daar komt die orkaan.
    loveyullie.

    Angela

  • 31 Januari 2011 - 20:36

    Judith:

    hallo skatten,

    man man wat is dit erg, ik heb een stories die ik jullie moet vertellen... Maar goed, dat doe ik wel via de mail...

    wat een geweldige foto's, echt marianne ten voeten uit met dat ijsje....:)
    eej doe voorzichtig aan, en geniet ervan..
    trouwens kheb ook skype aangemaakt, en een mobiel gekocht. Maar er is me verteld dat smsen naar australië heel duur is...

    Kben trouwens zondag avond nog even bij jullie vader en moeder geweest, eerst naar de familie roos en toen naar de familie kramer. Daar heb ik nog ff een lekkere pikanto naar binnen gewerkt....:):)

    dus maar ik stuur ook nog wel een mail, en die word tien keer uitgebreider dus maak je borst maar nat..

    groetjes judith

  • 01 Februari 2011 - 05:53

    Aliedjen:

    @Cor, je horen ut ouwe..! reageer ff op die twie lekkere moatjes!

    Tja.. Dat is nog ers wat angers dan die zwartpakkers in oenze karken! Maar gelokkig got ut om je geloof, niet om ut omhulsel! Hoe is ut ofeloopen mit die orkaan? Was dat bij jullie in de buurt? Wil jelui wel geloven dat ik gien flauw idee eaw woar jeului binnen. Ik docht dat jului noar Perth gingen, maar nou lees ik iets over Sydney! Nouja, ik lot jelui mar wuppen, je kuunen ut toch niet tuugenhouwen! Ik las dat Juut ok skype et! Dan kunnen we een 3pers. gesprek doen, dat zou ielemoal een goeie wezen! Ja dat kan echt or!
    Hier in Amerika is alles relaxed, got zn gangetjen! Gwoen miemeaken, dan koem je wel woar de wiend je eawen wel! Doen net of je gek binnen, zou mn oma zeggen! Dat is vor jullie vast ok een goeie tip as je jului bij die inboorlingen (aboriginals) zitten! Hier is ut gien 42 groaden. ut is hier winter. de wiend loeit om ut huus! schrill.... Maar ik wiet mn geburregen, dat stod vast! Net een mooi gesprek met mn gastoudersgehad over God enzz. Soms zijn er ineens van die momenten en sta je met je mond vol tanden, gelukkig kreeg ik some help van vanboven!
    Nou, want ik nou feitelijk wil zeggen is dat ik jullie super stoer vin! (annegina, eaw je mn dvd nog opestuurd?) Ik hoop dat firma waarbenjij.nu deze reactie aan kan, want dr staan heel veel letters in en de van de inhoud val je bijna om.. Begrijpen jullie nog waar het allemaal over gaat? Tegen de tijd dat jullie deze reactie gelzen hebben zijn jullie 10 euro lichter aan internetkosten! En dan moeten jului er natuurlijk ok nog een net zolange reactie op gieven.. Ik hoop dat jului genoeg espoart eawen! Owja ik wil ok surflessen niemen! Goan jullie dat ok doen? As we eenkanger dan argens in ut midden ontmoeten, ounten van afrika ofzo, dan kunnen we doar nog ff samen surfen. Of op oens eigen starndjen natuurlijk met meen knappe buurmannen:):) Hahaha
    Ik leef met jullie mee wat de heimwee betreft! It is what it is! You can't change your feelings.. Laten het maar gewoon komen, kreeten is niet arreg! Dat hoort allemoal bij de vuurstelling!

    Love you!

  • 01 Februari 2011 - 09:32

    Tineke Koffeman/Jos:

    Hoi luitjes.
    Leuk om jullie verslag te lezen,blijf jullie zeker volgen.
    Marianne(lekkere ex-collega van me) wist niet dat jij zo avontuurlijk was.
    Hoop dat jullie een leuke tijd tegemoet gaan en zien uit naar jullie volgende avonturen!!!!!!!!!!!!!
    Annegiena ook Jos leeft erg met je mee hoor!

  • 01 Februari 2011 - 13:09

    Christine:

    Hi Girls!!

    Wat lees ik hier! zijn jullie zo rood als een kreeft? haahha.. echt tof allemaal!
    Nu weet ik waarom jullie geen half jaartje konden wachten!
    next year ga ik ook mee!!

    Hier op Urk valt niet zo veel te beleven, woensdag ga ik weer terug naar Apeldoorncitty!

    Nou voor mij word dit een druk half jaar, en voor jullie? Lol, ontspanning, gezelligheid, genieten, mooie dingen ontdekken en veelwerken!!!!!

    Veel zonplezier daar! beter daar dan hier in deze kou!

    Veel liefs &een dikke kus!

    Ps: Ik stuur nog een donatie!

  • 01 Februari 2011 - 17:55

    Aliene Bakker:

    dag marianne en annegina
    las net jullie reisverslag ben blij dat jullie goed zijn aangekomen. Geniet van het warme weer hier regent het momenteel. Heb je al kangoeroe's gezien? Pas maar op. We kijken al uit naar jullie volgende reisverslag en foto's. Dikke poes en de groeten van Hein-Jan, Aliene en de kids.

  • 01 Februari 2011 - 18:47

    Evalien:

    hey hey leuk om jullie zo te kunnen volgen, gelukkig zijn jullie goed aangekomen nou geniet er van en doe geen dingen die ik ook niet zou doen; )leuk foto's trouwens
    xxx eef en aanhang

  • 01 Februari 2011 - 22:06

    Jannie Kramer!!:

    yeah Marianne en Annug!!!!!

    hier een berichtje van je knapste zussien en knapste buurmoatjun!!(A)
    jaah zet dur urs wat foto's op!!! tralalala...
    jullie zijn nu saai wachten op meer foto's en berichtjes!!!!(A)

    xx een blonde!!!!(A) genaamd Jannie!!!(L)

  • 02 Februari 2011 - 09:12

    Margriet Kramer:

    Hey meiden,
    Wat supergaaf om jullie verslag te lezen! Wil nu nog meer dat ik t ook gedaan had... Echt super dat jullie er voor gegaan zijn! Geniet er maar enorm van en omarm het land namens mij! Zie uit naar jullie volgende verslag! Liefs, Margriet

  • 02 Februari 2011 - 12:37

    Ome Steef:

    Hallo anneg en mar hier een kort mailtje van mij ,nadat ik hoorde dat aan de andere kant van australie een oorkaan woedt van 300 km per uur dan mogen wij dankbaar zijn als het jullie niet treft zoals vele anderen ,hoe is het met jullie en ome wim en teun en tante ellie,je moet even zeggen dat ze eens weer een mailtje schrijven ,ik heb al een jaar niets meer gehoord van hun.na de tegenslagen die ze gehad hebben in hun leven ,van wege gezondheids problematiek van ome teun.doe ze maar de hartelijke groeten van ons,als ze mijn email niet hebben geef het even door s.hakvoort@telfort.nl

  • 02 Februari 2011 - 19:34

    Nicname: Muvi:

    Hartstikke leuk om wat van je te horen a.. hum lezen.
    jullie zouden ook eerst( dat jullie nog thuis waren) een kuurtje zonnebanken hebben kunnen doen, mar ja dat weet je met studenten alles willen voor weinig . geeft niks dat velletje dat komt wel weer goed.
    ze zegeggen dan pappen en nat houden.
    groetjes vanaf Urk
    p.s. later zal ik mij bekend maken.
    afscheidsfeestje van zaterdag was wel lekker druk.
    tot orens ( muvi)

  • 02 Februari 2011 - 19:35

    Annegre:

    Lekker warm zou ik ook wel willen.
    De fotos vind ik erg leuk!
    We hopen snel meer van jullie te horen.
    EN VEEL PLEZIER NATUURLIJK!!!!!!!
    Geniet ervan ik hoop dat julie veel
    gaan doen.
    Heel Veel Liefs Annegre

  • 02 Februari 2011 - 19:43

    Muvi:

    he annug
    Marijke is wel uh greuet hoor,
    in j.j. et ok un startjen
    gaaf he.
    formido winkel is ok mooi ik bedoel dus de formido in Urk.
    je zullen je oogen uutkieken as ut doar ijndelijk kloar is.

    gr . muvi

  • 03 Februari 2011 - 02:23

    :

    @ tiemen: k mis jou ook skat! was altijd gezellig he! je blijft maar lekker alles bijhouden hoor!
    @ muvi: we wachten het maar weer af dan... mis d formi wel hoor!
    @ annegre: wat goed! heb je dat zelf getypt? Als t zo heel warm is, is 't toch niet echt leuk hoor, je kan er niet zo goed door slapen... groetjes an je va & moe en willempien he! xj

  • 03 Februari 2011 - 10:23

    Sjoerd Koffeman:

    Hallo jelui,
    Leuk om het verslag te lezen en de foto's erbij.
    Annegina is aardig aangekomen op de foto waar ze op Deco staat, ha ha
    Het ga jullie goed en pas op voor de kangeroe's

    groeten van Sjoerd

  • 04 Februari 2011 - 21:33

    Jelle:

    goeje marrianne,hier en berichtje van pa,heel interresante fotos allemaal[............] 24 uur vliegen om een australische formido te bekijken,of te zien hoe jij een ijsje verorberd.........het kan verkeren zei brederode,er zal toch wel meer te zien zijn in australie?we blijven hopen,verder weinig nieuws,slecht weer op zee v/d week,daarom zijn we wat vroeger thuis, gr pa

  • 04 Februari 2011 - 23:08

    :

    @Dad
    Nou idd!! Maar Anneg kan gewoon moeilijk afscheid nemen van de formi. Dat is een van de dingen die ze het meest mist. Ik moest er wel 20 maken van dr ;-)
    Maar we hopen er vanaaf wat spectaculaire foto's op te zetten!!


  • 05 Februari 2011 - 12:34

    Oale Van Ma ;):

    Ik kijk iedere dag op jullie site maar het blijft angstvallig rustig :( of hebben jullie geen laptop mee?
    Ik ben zo benieuwd wat jullie allemaal zien en meemaken.
    De groetjes van mij.

  • 05 Februari 2011 - 18:22

    Jaco Heijns:

    Eej Anneg

    Het is lekker rustig in de Formido (geintje) hier waait het hard en je oren vriezen van je hoofd.
    Suc6 daar!! :)

    Groet.
    Jelle en Jaco Heijns
    PS: jelle weet niet dat zijn naam er bij staat

  • 07 Februari 2011 - 16:31

    Tante Ella,ome Luut :

    We hopen dat jullie een leuke tijd hebben ,maar pas goed op jullie zelf !!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Op het strand bij Whiritoa

Actief sinds 22 Dec. 2010
Verslag gelezen: 420
Totaal aantal bezoekers 75091

Voorgaande reizen:

25 Januari 2011 - 28 Juli 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: